LEPASKAN GERAMMM !! ( ala ala Pagi Di Era )

More
14 years 10 months ago #1920 by neeziee
geram tul naper takde orang jual cempedak goreng tengahari

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1921 by delang
KODEN wrote:

Delang .. aku rase baik ko cipte kete mengunekan kuaseÃÆâ€â„ÃÃÆâ€ÃÂ

Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1926 by neeziee
delang wrote:

KODEN wrote:

Delang .. aku rase baik ko cipte kete mengunekan kuaseÃÆâ€â„ÃÃÃâ€Ã

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1929 by sokai
erk .. macam siot dohh minyak naik.. aku nak pakai minyak gamat lah lepas nni .. tak pon minyak lintah .. miahahahahah :P

[Better Late Than Never!]
syahsokai.com

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1959 by KODEN
sokai wrote:

erk .. macam siot dohh minyak naik.. aku nak pakai minyak gamat lah lepas nni .. tak pon minyak lintah .. miahahahahah :P


huhuh lagi ampes .. minyak lintah lagi mahal sey sebotol tak sampai seliter pon dah berape henget ...


Aku tak dapat bayangkan cam ne la aku nak isi minyak lepas nih .. 10 henget sehari mmg dah tak cukup le cenginih .. Waaaaaa .. ape la nasibb .. geramm aku ...


Teringat dulu dulu mase aku minjam kete bapak aku .. isi 5 henget pon dah naik setakuk .. leh ronde ronde pekan ...

Sekarang ? ??? isi 5 henget g mesjet blakang omah pon lem tentu cukup ..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1961 by delang
B) kite same2 pikirkan jalan penyelesaiannya...jangan duk merungut, tak berkesudahan jugak kalu duk merungut je sokmo...dengar cite nak guna gas asli...bile nk meluas ke sluruh negara...aku pun mo merasa jugak menggunakas gas asli :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1967 by lankapo
delang wrote:

B) kite same2 pikirkan jalan penyelesaiannya...jangan duk merungut, tak berkesudahan jugak kalu duk merungut je sokmo...dengar cite nak guna gas asli...bile nk meluas ke sluruh negara...aku pun mo merasa jugak menggunakas gas asli :P



erm skrg teksi dah banyak guna NGV nih..
masalahnya klu kat highway tak sumer lagi ada NGV..
klu gas abis tgh2 grik sana mana nak cari bang
parah2

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1969 by freakazoid_xl
uisk:pinch: apsl r die naik 30sen skli???!kejam tul:( mati r camni.......camner aku nak balik johor ni?aduiiiiii laaa.....WHYYYY!!!!!!!:pinch:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1971 by delang
B) penggunaan NGV belum meluas lg.bukan seme kete@moto yg support NGV ni.betul tu lankapo, kalu kehabisan minyak kat tgh grik, mmg mati la...aku penah dengar dari spupu aku yg mengatakn bahawa dari KL ke TRG menggunakn NGV lebih kurang 20ringgit...ye la kot...
tp tak rase bahaya ke kalu guna NGV ni...skali xcident meletup abis, tul x?
takut jugak nk guna...tp takkan org yg cipta kaedah ni tak pikir masalah ni kn?msti ade safety nye kn? pape pung tunggu dan lihat :P :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1976 by wanina
delang wrote:

B) penggunaan NGV belum meluas lg.bukan seme kete@moto yg support NGV ni.betul tu lankapo, kalu kehabisan minyak kat tgh grik, mmg mati la...aku penah dengar dari spupu aku yg mengatakn bahawa dari KL ke TRG menggunakn NGV lebih kurang 20ringgit...ye la kot...
tp tak rase bahaya ke kalu guna NGV ni...skali xcident meletup abis, tul x?
takut jugak nk guna...tp takkan org yg cipta kaedah ni tak pikir masalah ni kn?msti ade safety nye kn? pape pung tunggu dan lihat :P :P


huhuh uhuhuhu bahaya tul.. takut aku .. celaka lah.. macammana ni.. minyak makin ari makin nak naik.. aku doklah tak kerja agi ..mampus lah macamni..sian lah ker aku ni... :( :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1991 by sokai
KUALA LUMPUR, 28 Feb (Hrkh) - PAS dengan kerjasama pelbagai pihak akan mengadakan demonstrasi aman secara besar-besaran membantah kenaikan harga minyak yang melampau di perkarangan KLCC sebaik sahaja selesai Sembahyang Jumaat 3 Mac ini, kata Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa.

Demonstrasi ini bertujuan untuk menunjukkan bantahan rakyat terhadap keputusan kerajaan yang tidak rasional dan membelakangi kepentingan rakyat banyak itu, katanya.

Kerajaan mengumumkan kenaikan harga minyak sebanyak 30 sen untuk setiap liter minyak berkuatkuasa hari ini. Ini merupakan kenaikan paling besar yang dilakukan oleh kerajaan sehingga kini.

Ini adalah kenaikan 18 peratus dari harga minyak yang ada dan bagi PAS ia kenaikan yang melampau.

Kenaikan ini tidak dilihat rasional ketika Petronas, sebagai syarikat pengeluar minyak milik negara, mencatatkan keuntungan lebih RM50 bilion tahun lepas.

\"PAS membantah keras kenaikan ini dan ingin menyatakan bantahan ini secara langsung di perkarangan bangunan Petronas yang terletak di KLCC,\" kata Nasharudin kepada Harakahdaily.

Bagi beliau, kenaikan minyak ini melampau kerana kenaikan harga minyak akan menyebabkan kenaikan barangan keperluan lain dan sudah tentu ia akan memberikan bebanan besar kepada rakyat dan negara selepas ini.

\"Apa salahnya kerajaan menggunakan keuntungan Petronas untuk mengekang kenaikan harga minyak? Dengan tindakan ini, harga barangan lain akan kekal dan tidak membebankan rakyat ramai,\" kata beliau.

Salahguna mandat

Bagi Nasharudin, langkah kerajaan ini adalah satu salah guna mandat besar yang telah diberikan oleh rakyat kepada kerajaan yang ada.

Sehubungan itu, Nasharudin menyeru semua pihak yang prihatin supaya turun ke KLCC Jumaat ini khasnya ahli PAS dari seluruh negara.

Sementara itu, Ketua Pemuda PAS, Salahudin Ayub menyeru semua Pemuda PAS seluruh negara agar turun ke KLCC Jumaat ini.

\"Saya menyeru semua Pemuda turun ke KLCC kali ini. Kita kena tunjukkan kepada kerajaan Pemuda tidak akan diam dengan langkah yang tidak wajar ini,\" kata Salahudin kepada Harakah.

[Better Late Than Never!]
syahsokai.com

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #1999 by wanina
sokai wrote:

KUALA LUMPUR, 28 Feb (Hrkh) - PAS dengan kerjasama pelbagai pihak akan mengadakan demonstrasi aman secara besar-besaran membantah kenaikan harga minyak yang melampau di perkarangan KLCC sebaik sahaja selesai Sembahyang Jumaat 3 Mac ini, kata Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa.

Demonstrasi ini bertujuan untuk menunjukkan bantahan rakyat terhadap keputusan kerajaan yang tidak rasional dan membelakangi kepentingan rakyat banyak itu, katanya.

Kerajaan mengumumkan kenaikan harga minyak sebanyak 30 sen untuk setiap liter minyak berkuatkuasa hari ini. Ini merupakan kenaikan paling besar yang dilakukan oleh kerajaan sehingga kini.

Ini adalah kenaikan 18 peratus dari harga minyak yang ada dan bagi PAS ia kenaikan yang melampau.

Kenaikan ini tidak dilihat rasional ketika Petronas, sebagai syarikat pengeluar minyak milik negara, mencatatkan keuntungan lebih RM50 bilion tahun lepas.

\"PAS membantah keras kenaikan ini dan ingin menyatakan bantahan ini secara langsung di perkarangan bangunan Petronas yang terletak di KLCC,\" kata Nasharudin kepada Harakahdaily.

Bagi beliau, kenaikan minyak ini melampau kerana kenaikan harga minyak akan menyebabkan kenaikan barangan keperluan lain dan sudah tentu ia akan memberikan bebanan besar kepada rakyat dan negara selepas ini.

\"Apa salahnya kerajaan menggunakan keuntungan Petronas untuk mengekang kenaikan harga minyak? Dengan tindakan ini, harga barangan lain akan kekal dan tidak membebankan rakyat ramai,\" kata beliau.

Salahguna mandat

Bagi Nasharudin, langkah kerajaan ini adalah satu salah guna mandat besar yang telah diberikan oleh rakyat kepada kerajaan yang ada.

Sehubungan itu, Nasharudin menyeru semua pihak yang prihatin supaya turun ke KLCC Jumaat ini khasnya ahli PAS dari seluruh negara.

Sementara itu, Ketua Pemuda PAS, Salahudin Ayub menyeru semua Pemuda PAS seluruh negara agar turun ke KLCC Jumaat ini.

\"Saya menyeru semua Pemuda turun ke KLCC kali ini. Kita kena tunjukkan kepada kerajaan Pemuda tidak akan diam dengan langkah yang tidak wajar ini,\" kata Salahudin kepada Harakah.


huhuhuhuhu aku dok penang ma jauh huuu.. nok gi klcc huhuhhuhuh

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.510 seconds