Boikot Israel

More
12 years 4 days ago #29977 by shahray
Replied by shahray on topic Ruj:Boikot Israel
Assalamualaikum saudara & saudari Islam ,

Selaras dengan kekejaman Zionis israel yang membunuh dan menyembelih rakyat islam di PALESTIN , marilah kita bersatu dan bersepakat memboikot barangan keluaran US dan Israel yang berlambak di negeri kita dimana dengan setiap pembelian barangan mereka sebenarnya kita menyumbang kepada dana israel yang membunuh umat islam di PALESTIN setiap hari

Berikut adalah senarai Syarikat dan produk mereka serta sumbangan mereka ke rejim Zionis dan Amerika:

Syarikat : Phillip Morris Produk : Rokok dan Makanan Jenama : Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston, Gold Coast, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks, Chesterfield, Collector’s Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M, Players and Saratoga, C? e d’Or, Philadelphia, Polo, Milka, Malabar, Marabou, Prince .

Fakta : 12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan purata 10% atau USD 80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE ISRAEL SETIAP HARI

Syarikat : Coca-Cola - McDonalds - Burger King - Pizza Hut ?KFC Produk : Minuman Jenama : Light Coke, Fanta, Sprite, Canada Dry, Crush, Schweppes, Minute Maid, Nestea, Dr. Pepper Fakta : Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi dari kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel.

Syarikat : Nestle Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni, Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food), Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, Butterfinger, Milkybar, Frutips Fakta :

Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

Syarikat : Disney Produk : Disneyland, Euro-Disney, Jenama Disney, Kartun, Filem Fakta : Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Kos US 8 juta untuk pameran ini dibiayai US 1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk menguasai Jerusalem sepenuhnya.

Syarikat : Delta Galil Industries Ltd. Produk : Pasaraya, Pakaian dan Kasut Jenama : JC Penney , Carrefour ,Nike, Reebok, Converse, Calvin Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Dim, Old Navy Dockers, Celio, J. Crew , Caterpillar, Lou Riders, Pryca Fakta : Syarikat kain terbesar Israel. Pengasasnya Dov Lautman adalah kenalan rapat Presiden Israel ketika itu Ehud Barak.

Syarikat : Nokia Produk : Telekomunikasi, telefon bimbit dan elektronik Fakta : Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya PROJEK ISRAEL.

Syarikat : Danone Produk : Makanan, minuman dan biskut Produk : Evian, Alpina, LU Biscuits, Tuc, Volvic, Strauss dairy, Jacob biscuits, Danone yogart, HP foods, LEA & PERRINS, Sant? Galbani, Danao, Danette Fakta : Pada tahun 1998 Franck Riboud bagi pihak Danone menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel, Netanyahu. Anugerah tertinggi negara Israel untuk syarikat yang memperkukuhkan ekonomi Israel. Institut Danone, satu institut Penyelidikan dan Pembangunan telah di tubuhkan di Israel pada tahun 1998.

Syarikat : Johnson & Johnson Produk : Kesihatan. Fakta : Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson & Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu.

Syarikat : Revlon Produk : Kosmetik Fakta : Jutawan Ronald Perelman yang memilikki Revlaon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisma dan Israel.

Syarikat : AOL Time Warner Produk : Media Elektronik dan Cetak Jenama : ICQ, Warner Bros, CNN, AOL, Times magazine Fakta : AOL memperuntukkan 30% daripada portfolio keuntungan di Israel. Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

Syarikat : IBM Fakta : Mempunyai 1700 pekerja di Israel. Satu dari 3 syarikat yang disanjung semasa Jamuan Makan Malam Liga Persahabatan Amerika-Israel Untuk Demokrasi pada 25 Jun 2001 bersama Ariel Sharon.

Syarikat : L’Oreal Jenama : Giorgio Armani, Lancome, Biotherm, Garnier, Helena Rubinstein, Donna Karan, Vichy, Cacharel, Maybelline, Redken, La roche-posay, Carson Fakta : Setelah disaman US 1.4 juta kerana menulis surat pada Liga Arab bahawa mereka menutup kilang di Israel, mereka kemudian malbur dengan begitu banyak di Israel. Kongres Yahudi Amerika amat berpuas hati dengan L? real dan menganggap mereka sahabat akrab.

Syarikat : Intel Produk : Perkakasan komputer Fakta : Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pembangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.

Syarikat : Est? Lauder Jenama : Clinique, Tommy Hilfiger, DKNY, Aramis, Origins, Ko Malone, La Mer, Prescriptives, Bobbi Brown Essentials, Aveda, Jane, MAC Cosmetics, Kate Spade, Fragrances, Stila Fakta : Pengerusinya, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel.

Syarikat : News Corporation Produk : 20th Century Fox, Star, SKY, New York Post, National Geographic Channel, News of the World, The Times, The Sun, Nursery World, The weekly Standard, Daily Telegraph, Harper Collins Fakta : Murdoch’s New Corp. melabur dengan begitu banyak di Israel.

Syarikat : Kimberly-Clark Produk : Huggies, Kotex, Kleenex, Scott, ANDREX products Freedom, Scottex Fakta : Pada tahun 1998 Robert P. Van der Merwe , Pengerusi Kimberly Clark , menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu, kerana sumbangan mereka dalam membangunkan ekonomi Israel.

LAIN-LAIN SYARIKAT
Syarikat : Procter and Gamble Produk : Kesihatan, sabun, syampu Jenama : Head & Shoulders, Pert Plus, Pentain, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, close up, colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean

MARS INC - Bounty, M&M’s, Mars, Snickers, Twix, Uncle Ben’s, Whiskas, Pedigree, Balisto, Brebbies
HASBRO - Parker, Pokemon, Star Wars, Episode I, Monopoly, Brothers, MB, Playskool, Tiger

GILETTE - Braun, Duracell, Gillette, Oral-B, Paper-Mate, Parker, Waterman
COLGATE PALMOLIVE - Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy, Paic
Haagen, Dazs Ben & Jerry, CAMPBELL, Kellogg, Canderel, Levis, Raid, Heinz.

Dengan keperihatinan kita sebagai umat islam yang membantah kekejaman , sila forwardkan mesej ini kepada rakan2 dan teman2 kita agar hasrat umat islam untuk menjatuhkan ekonomi orang kafir tercapai.

Maka dengan itu belilah barangan buatan orang Islam supaya dapat meningkatkan lagi kekuatan ekonomi orang islam.Antara barangan orang islam anda boleh layari di PRODUK ISLAM

BOIKOT PRODUK US & ISRAEL...... .!!!!!!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 days ago #29978 by shahray
Replied by shahray on topic Ruj:Boikot Israel
Nak BOIKOT pun bukan senang..

Semua barangan tu memang kita pakai...

dan inilah peluang kita ber \"JIHAD\"

terus BOIKOT!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 days ago #29980 by sis
Replied by sis on topic Ruj:Boikot Israel
shahray tulis:

Nak BOIKOT pun bukan senang..

Semua barangan tu memang kita pakai...

dan inilah peluang kita ber \"JIHAD\"

terus BOIKOT!


btoi ler shahray nak boikot kan nyer senang tapi kalo cara2 ni leh x digunapakai:-
~ayam kfc tu mmg sedap,tp kalo nak elakkan kene goreng sindri la yer...mase bli ayam tu tanyer la peniaga tu ni ayam Israel ke ayam Malaysia pakcik.....(sah2 anda sindri akn dijadikan ayam)

~kalo tingin nak mkn beger kat mcd...kene la masak sindri atau bli jer beger kat tepi jalan tu,tp sebelum tu tanyer la kat abg yg jual beger tu....bang2 ni beger Israel ke beger Malaysia....(sah2 anda sindri akan jdk beger Israel)

~kalo tingin nak minum neskafe....xyah la wat penin pale jer...minum jer air suam...mudah dan murah(save bajet)

~ha pada sesiapa yg pakai hp cap nokia tu, sila2 la tukar....(nak boikot ni)...sis xtau psl sis pakai hp cap norkiah jer.....jdk sis x la terkena bahangnyer(adess susah hati haku).....

nak boikot sume pon susah jugak ek....tp yang mana bleh elak tu elakkan la ek....xpe kita cuba pelan2....wslm

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 4 days ago #29981 by hondacup_89
Replied by hondacup_89 on topic Ruj:Boikot Israel
bapak byk glerrr barang yang sumbang pada israel.... ak ttnya2 ada tak barang2 yang sumbangkan pada org islam???? rasa cm xde jea.. jd yang kita mampu skang boikot jela eks... nk g bertempur dimedan perang tu rasa cm xmampu...huhuhu

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 days ago #30009 by guydacosta
Replied by guydacosta on topic Ruj:Boikot Israel
dh jatuh tahap wajib ni wei... so berhati2 la ketika membeli belah...B)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30135 by Sky_Hanz
Replied by Sky_Hanz on topic Ruj:Boikot Israel
Petikan dari bernama:

Kesan Boikot kepada Yahudi & US

Perniagaan ini beroperasi di negara Muslim, memberi pekerjaan dan meningkatkan ekonomi. Tidakkah usaha boikot merugikan kita sendiri?

Benar, banyak dari syarikat perniagaan yang tersenarai menjalankan operasi atau perniagaan mereka di negara-negara Islam, justeru mereka memberi pekerjaan kepada masyarakat Islam dan membantu ekonomi negara Islam. Tetapi kita seharusnya belajar dari peristiwa-peristiwa pembangunan ekonomi dunia, di mana keruntuhan sesebuah entiti perniagaan selalunya membuka peluang kepada entiti yang lain. Kita seharusnya mengambil situasi ini sebagai peluang untuk membina ekonomi sendiri, bukan sebagai kehilangan punca ekonomi.

Sebagai contoh, Coca-Cola yang sekian lama mendominasi pasaran Asia Tengah telah mengalami kemerosotan jualan sehingga 60% akibat boikot. Kemerosotan ini telah membuka peluang kepada produk alternatif milik perniagaan Muslim dari Iran , ZamZam Cola. ZamZam Cola sehinggakan tidak dapat menampung permintaan bagi memenuhi kekosongan pasaran Coca-Cola. Malahan, mereka berjaya menjual sebayak 4milion tin minuman dalam minggu pertama, suatu yang tidak sekali-kali dijangka. Sekarang? ZamZam Cola meluaskan perniagaan dengan membuka kilang-kilang di negara Teluk, sekaligus memberi peluang pekerjaan yang jauh lebih menyeluruh kepada masyarakat. Dan buat pertama kalinya sebuah negara dari Eropah, iaitu Denmark , mula mengimpot ZamZam Cola.

Senario sama berlaku di Mesir pada tahun 2001, di mana penutupan syarikat Sainsbury telah berjaya meningkatkan perniagaan milik tempatan yang tidak mungkin mampu bertahan dengan dominasi pasaran syarikat-syarikat besar dari luar.

Buat kita di Malaysia, apakah salahnya kita meninggalkan ayam goreng McDonald’s dan seterusnya mencuba produk alternatif, contohnya Radix Fried Chicken atau mana-mana restoran Mamak Muslim berdekatan. Tidak rugi kita meninggalkan minuman Coca-Cola dengan memilih alternatif produk tempatan yang diusahakan oleh orang Islam. Apakah salahnya kita beralih daripada mengunjungi Pasaraya Tesco kepada Pasaraya Maidin?

Apakah usaha ini akan berjaya?

Mengapa tidak? Lihat kepada salah satu syarikat yang mengalami kesan teruk akibat boikot - McDonald’s.

McDonald’s merupakan “rakan korporat utama” kepada Jewish United Fund (JUF.) JUF menggelarkan diri mereka sebagai “bekerja untuk mengukuh ketenteraan Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik kepada Israel ; memerhati dan sekiranya perlu, memberi respon kepada laporan media berkenaan Israel .” Pengerusi dan Ketua Eksekutif McDonald’s adalah Jack M Greeberg, yang juga merupakan Pengarah Kehormat American-Israel Chamber of Commerce and Industry.

Dalam bulan Oktober 2002, McDonald’s menutup operasi mereka di Asia Tengah kerana kerugian akibat kesan secara langsung daripada usaha boikot. Di Jordan, 2 daripada 6 francais McDonald’s terpaksa ditutup kerana tidak mendapat sambutan. Di Mesir, McDonald’s terpaksa menukar jenama mereka kepada Manfoods sebagai usaha untuk mengelirukan pelanggan. Usaha menukar jenama itu tidak berjaya, dan pihak berkuasa Mesir terpaksa diarahkan mengawal pintu-pintu masuk ke restoran McDonald’s akibat tindakan masyarakat yang membaling batu ke arah restoran berkenaan. Sejumlah 175 restoran mungkin ditutup, dengan membawa kerugian sebayak USD350juta.

Sekiranya syarikat gergasi seperti McDonald’s boleh menerima kesan dan tekanan akibat boikot, sudah tentu syarikat-syarikat yang lebih kecil, yang menyokong Israel , akan membuka mata dan berhati-hati dengan usaha boikot ini.

Dalam kes memboikot Amazon.com, perniagaan yang menjual buku dan produk berkaitan melalui internet tersebut telah menghentikan kerjasama mereka dengan Jerusalem Post pada bulan November 2002. Jerusalem Post telah menyumbang sebahagian daripada keuntungan hasil kerjasama dengan Amazon.com kepada tentera Israel yang pulang dari tugasan mereka di daerah Palestin.

Iklan-iklan Amazon.com yang berbunyi “Buy Amazon.com & Support Israel ” dipaparkan dalam hampir setiap mukasurat Jerusalem Post. Amazon akhirnya dikatakan memberhentikan kerjasama tersebut akibat desakan pelanggan yang prihatin.

Beberapa syarikat yang sedih dengan apa yang dilakukan oleh rejim Israel terhadap Palestin, membuat keputusan untuk turut bersama memboikot Israel .

Pada bulan May 2002, Texas Automotive Export, iaitu sebuah syarikat di US yang mengekspot peralatan kereta telah memutuskan untuk tidak meneruskan perniagaan dengan Israel .

Kejayaan dan sambutan boikot memang membimbangkan US dan Israel , sehinggakan US mengancam untuk mengenakan denda terhadap syarikat yang terlibat dengan boikot ini. Jabatan Perdagangan US telah mengenakan lebih dari USD 26milion denda tidak lagi mengeluarkan lesen ekspot kepada syarikat yang terlibat.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30136 by Sky_Hanz
Replied by Sky_Hanz on topic Ruj:Boikot Israel
Boleh Kita Contohi Dia?

4.bp.blogspot.com/_niVBEi-AVU0/SWyj9ugfA...j8/s1600/kanoute.jpg

Bola sepak Sepanyol punya cerita. Dalam pertandingan minggu lalu, antara kelab Sevilla menentang Deportivo La Coruna, Fredrick Kanoute, penyerang Sevilla yang beragama Islam dan berasal dari Mali, setelah menjaringkan bola ke gawang lawan, membuka bajunya untuk memperlihatkan kaos dalamnya yang bertuliskan \"Palestine\". Kata Palestin itu ditulis juga dalam beberapa bahasa yang lain. Ini tentu saja dimaksudkan sebagai dokongan Kanoute kepada Palestin yang tengah digempur oleh pasukan Israel di Gaza.

Aksi Kanoute tersebut tetap membuahkan hukuman kad kuning dari pengadil yang memimpin pertandingan. Esoknya, Federasi Sepak Bola Sepanyol (REF) mengenakan denda kepada Kanoute sebanyak 3000 euro atau sekitar Rp. 45 juta. Keputusan Federasi Sepak Bola Sepanyol ini menimbulkan aksi protes dari segala penjuru. Peraturan federasi Spanyol melarang para pemain menunjukkan berbagai publisiti atau slogan-slogan sepanjang pertandingan berlangsung. Menurut federasi itu, hukuman tersebut tidak mempermasalahkan sifat dasar politik dari pesan itu. Tetapi mereka menyoroti fakta bahawa sang pemain telah menunjukkan suatu maklumat yang dinilai melanggar peraturan.

Tanggapan Kaonute? \"Itu merupakan sesuatu yang saya rasa mesti saya lakukan. Setiap orang seharusnya merasa bertanggung jawab saat menyaksikan ada suatu situasi yang sangat tidak adil itu. Saya merasa 100 persen bertanggung jawab atas apa yang saya lakukan dan saya tidak takut atas sanksi itu,” ujarnya kepada televisyen swasta Telecinco .

Sebenarnya, Kanoute sudah lama mahu melakukan aksi itu, seminggu setelah Israel menggempur Gaza . 4 Januari lalu, ia terlihat memakai baju dalam yang sama, yang tembus dari jersey- nya di tengah guyuran hujan. Sayangnya dia tidak berhasil menjaringkan gol.

Aksi Kanoute itu banyak mendapat dokongan, salah satunya dari Josep Guadiola, pelatih Barcelona . Sanksi yang dirasa Guardiola sebagai bentuk ketidakadilan untuk striker asal Mali tersebut. Menurutnya, seharusnya REF mempelajari lebih dulu apakah pemain itu patut diberikan denda atas tindakan dari pemain yang bersangkutan.

Kanoute memang dikenal sebagai muslim yang taat dan kerap bangga menunjukkan identiti keyakinannya itu. Pada tahun 2007 misalnya, pemain terbaik Afrika 2007 ini pernah memberikan gajinya selama setahun, sebesar 700.000 dolar AS atau sekitar Rp 7 miliar untuk menyelamatkan masjid terakhir yang ada di Sevilla. Masjid tersebut mulanya akan dijual kerana populasi Muslim di kota tersebut mulai menurun. Pemerintah setempat pun akhirnya memberi nama tempat ibadah tersebut sesuai dengan sang pembeli.

\"Jika tidak ada Kanoute, kami tidak akan beribadah pada hari Jumat lagi, di mana itu adalah hari yang suci bagi umat muslim,\" tukas wakil dari komuniti Islam Sepanyol, sesaat setelah Kanoute membeli Masjid tersebut, seperti dilansir AFP.

Ketaatan Kanoute dalam mengamalkan ajaran Islam juga mendapat dokongan penuh dari Sevilla. Ia diberi jersey khusus tanpa sponsor. Hal itu kerana sponsor utama Los Palanganas, 888.com, adalah lamanjudi yang bertentangan dengan ajaran Islam. Ia juga menyumbangkan seluruh hasil penjualan kaosnya untuk beramal. (sa/berbagaisumber)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30596 by Sky_Hanz
Replied by Sky_Hanz on topic Ruj:Boikot Israel
Kuasa pengguna n pembeli di tgn saudara n saudari.. :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30601 by fazna_cute
Replied by fazna_cute on topic Ruj:Boikot Israel
tapikn,kdgkala kita membeli barang israel juga kerana kdg2 kita x tahu barang itu dari mana dan kdg2 kita terpaksa menggunaknnya...

kebanyakkn org islam mmg mumpunyai semangat nak berjuang,
tapi adakah mereka sanggup pergi bertempur di medan peperangan
@ hanya tahu menyembunyikn diri sahaja?

cth terbaik adalah di malaysia di mana kebanyakkn rakyat malaysia yg beragama islam x pakai tudung dan kdgkala mereka pandang enteng aja ttg benda nie

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30602 by Sky_Hanz
Replied by Sky_Hanz on topic Ruj:Boikot Israel
fazna_cute tulis:

tapikn,kdgkala kita membeli barang israel juga kerana kdg2 kita x tahu barang itu dari mana dan kdg2 kita terpaksa menggunaknnya...

kebanyakkn org islam mmg mumpunyai semangat nak berjuang,
tapi adakah mereka sanggup pergi bertempur di medan peperangan
@ hanya tahu menyembunyikn diri sahaja?

cth terbaik adalah di malaysia di mana kebanyakkn rakyat malaysia yg beragama islam x pakai tudung dan kdgkala mereka pandang enteng aja ttg benda nie


Yg penting hati nie cik fazna.. mcm mana kalau pkai tudung buat jahat gak..??
perlu ker pertikai kan yg xbertundung sdg kana ada yg bertudung pun buat maksiat.. ???:offtopic:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30604 by fazna_cute
Replied by fazna_cute on topic Ruj:Boikot Israel
Sky_Hanz tulis:

fazna_cute tulis:

tapikn,kdgkala kita membeli barang israel juga kerana kdg2 kita x tahu barang itu dari mana dan kdg2 kita terpaksa menggunaknnya...

kebanyakkn org islam mmg mumpunyai semangat nak berjuang,
tapi adakah mereka sanggup pergi bertempur di medan peperangan
@ hanya tahu menyembunyikn diri sahaja?

cth terbaik adalah di malaysia di mana kebanyakkn rakyat malaysia yg beragama islam x pakai tudung dan kdgkala mereka pandang enteng aja ttg benda nie


Yg penting hati nie cik fazna.. mcm mana kalau pkai tudung buat jahat gak..??
perlu ker pertikai kan yg xbertundung sdg kana ada yg bertudung pun buat maksiat.. ???:offtopic:



tue senang jer....
tudung tue dah mcm fesyen skrg nie...
sbb tue ada gejala x baik org yg pakai tudung

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #30606 by master_xecko
Replied by master_xecko on topic Ruj:Boikot Israel
Diminta supaya saudara serta saudari tidak mempermainkan isu agama di sini.

Jangan meremehkan isu tudung2 ni... Depa yg bertudung buat maksiat ka, merempit ka, bersosial ka, tu depa punya pasal.

Yang aku tau, Agama Islam mewajibkan kaum wanita menutup aurat... termasuk bertudung...

hangpa nk ikut ka, tanak ikut ka tu hangpa punya pasal... Nak ikut, ikut lah, tanak ikut tanggunglah sendiri...nk berdebat pasai pa isu tudung2 ni...

Try la sangkal ayat aku kt atas ni kalau rasa diri dah hebat sgt...aku pantang orang merendahkan isu agama ni...

Mekasih

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.318 seconds