petua menjaga mahkota- women only

More
12 years 4 months ago #26174 by radenajengnirwani
Jika anda mempunyai masalah kegatalan atau tidak selesa dikawasan sewaktu
(TUUUPPP)...seperti keputihan atau apa saje le,jgn bingung ikuti petua ini :
Insyaallah : Petua ni package tau :termasuk Tighten the muscle :

Petuanya : ambil beberapa helai daun sirih dan bunga cengkih
Basuh dengan sebersih bersihnya serta selawat .
Masak air agak 2 cawan sehingga mendidih dan addkan
bahan tadi 3minit tutup api. biarkan seketika kata org
suam suam kuku apalagi basuh di kawasan TUUUUP tadi luaran
dan dalaman sedikit ( agak2 je)..

Cubalah..pasti tidak mengecewakan anda sebagai wanita sejati! Insyaallah:kiss: :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #31749 by fazna_cute
satu benda jer sy nak tanay psal wanita nie?
patut kaa kita ckp kat org yg kita dah hilang mahkota wanita?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #31751 by mastersuse
fazna_cute tulis:

satu benda jer sy nak tanay psal wanita nie?
patut kaa kita ckp kat org yg kita dah hilang mahkota wanita?


haha ntah la, sbb jika nak jujur pada pasangan, bgtau la..
tp jika bgtau, mane tau.. future dia akn ungkit.. susah juga..
xpasti lah.. huhu :unsure:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #31789 by cik_mawar
mastersuse tulis:

fazna_cute tulis:

satu benda jer sy nak tanay psal wanita nie?
patut kaa kita ckp kat org yg kita dah hilang mahkota wanita?


haha ntah la, sbb jika nak jujur pada pasangan, bgtau la..
tp jika bgtau, mane tau.. future dia akn ungkit.. susah juga..
xpasti lah.. huhu :unsure:



Benda2 besar macam tu, biarlah lebih baik berterus terang pada seseorang yang layak spt Bakal suami, Agar tak mendatangkan msalah selepas perkahwinan, klu setakat pasangan tu Pakwe yg tak tentu hala n tak nak pon sentuh hal perkahwinan..lebih baik tak payah bagi tau benda besar seperti itu.. Sesungguhnya Wanita walau dimana jua kita berada, kita membawa maruah keluarga.. :)

Kesilapan dalam hidup...klu blh Biarlah Kita dgn ALLAH swt yang tahu..yang ptg kesalah yang dibuat jangan diulang.. Semoga kita semua diberkati...amin

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #31950 by guydacosta
bak sini guy jaga mahkota tu... :lol: :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Atiqi
  • Atiqi's Avatar
  • Visitor
  • Visitor
11 years 8 months ago #31960 by Atiqi
Replied by Atiqi on topic Ruj:petua menjaga mahkota- women only
radenajengnirwani tulis:

Jika anda mempunyai masalah kegatalan atau tidak selesa dikawasan sewaktu
(TUUUPPP)...seperti keputihan atau apa saje le,jgn bingung ikuti petua ini :
Insyaallah : Petua ni package tau :termasuk Tighten the muscle :

Petuanya : ambil beberapa helai daun sirih dan bunga cengkih
Basuh dengan sebersih bersihnya serta selawat .
Masak air agak 2 cawan sehingga mendidih dan addkan
bahan tadi 3minit tutup api. biarkan seketika kata org
suam suam kuku apalagi basuh di kawasan TUUUUP tadi luaran
dan dalaman sedikit ( agak2 je)..

Cubalah..pasti tidak mengecewakan anda sebagai wanita sejati! Insyaallah:kiss: :P


tips nie dtgnya dari sebuah laman web klik sini utk keterangan lanjut juz nak share pada anda semua :P

Langkah-langkah penjagaan alat kelamin yang disyorkan:

1. Membersihkan bahagian luar kemaluan selepas buang air kecil atau air besar, seelok-eloknya menggunakan air.

2. Ketika haid, wanita dinasihatkan kerap menukar tuala wanita terutama pada hari-hari yang banyak darah keluar. Ini kerana darah adalah media yang sesuai untuk kuman membiak. Bagi wanita yang menggunakan tampon mereka perlu ingat untuk menukarnya.

3. Elak daripada sering mengamalkan douching iatitu memasukkan jari atau pancutan ke dalam faraj dengan tujuan membersihkan bahagian dalam faraj. Perbuatan ini akan menyingkirkan sejenis bakteria lactobacilli dari faraj disamping mendedahkan faraj dan bahagian luar kemaluan kepada bahan kimia yang boleh mengakibatkan iritasi kulit.

4. Elakkan menyabun atau menyapu shower gel pada alat kelamin kerana ia mungkin menyebabkan kekeringan dan iritasi kulit atau gatal.. Sesetengah wanita sensitif dan alah pada pewangi dalam buih sabun.

5. Pasangan suami isteri digalakkan membersih alat kelamin dengan air sebelum dan selepas hubungan seks untuk kebersihan yang optima.

6. Amalkan membuang air kecil lebih kurang setengah jam selepas hubungan seks untuk mengurangkan risiko jangkitan kuman pada pundi kencing. Amalan ini berkesan untuk wanita yang sering mengalami jangkitan kuman pundi kencing (urinary tract infection).

7. Elakkan memakai pakaian dalam sentetik yang terlalu ketat kerana ia menyebabkan kulit berpeluh, tiada peredaran udara pada kulit dan akhirnya menggalakkan kuman membiak.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #31964 by sya_zachery
fazna_cute tulis:

satu benda jer sy nak tanay psal wanita nie?
patut kaa kita ckp kat org yg kita dah hilang mahkota wanita?


ntah no komended laa..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #32069 by fazna_cute
tapikn,andainya kita x bgtau mcm mana?
kwn sy pernah kata,kalo dah hilang mahkota,jgn bgtau pasangan kita coz tkt kita dilukainya

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #33861 by ilaaulala
fazna_cute tulis:

tapikn,andainya kita x bgtau mcm mana?
kwn sy pernah kata,kalo dah hilang mahkota,jgn bgtau pasangan kita coz tkt kita dilukainya


:ohmy: :ohmy:
jaga diri ya anak3...huhuhu;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 months ago #33864 by sako
mahkota aper yg ilang nih..xpaham

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.222 seconds