LELAKI

More
11 years 5 months ago #26382 by radenajengnirwani
LELAKI was created by radenajengnirwani
Lelaki Sejati
Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki sejati itu ?

Ibuku menjawab, Nak...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang
kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang
disekitarnya. ...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang
lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan
kebenaran... ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap
bersahabatnya pada generasi muda bangsa...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia
di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia
dihormati didalam rumah...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya
pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami
persoalan...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang
bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya
wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap
wanita yang dicintainya. ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi
lika-liku kehidupan...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya
membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia
menjalankan apa yang ia baca..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #26391 by Bropian
Replied by Bropian on topic LELAKI
aku selamba jek...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #31065 by Sky_Hanz
Replied by Sky_Hanz on topic LELAKI
radenajengnirwani tulis:

Lelaki Sejati
Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki sejati itu ?

Ibuku menjawab, Nak...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang
kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang
disekitarnya. ...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang
lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan
kebenaran... ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap
bersahabatnya pada generasi muda bangsa...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia
di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia
dihormati didalam rumah...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya
pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami
persoalan...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang
bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya
wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap
wanita yang dicintainya. ..

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi
lika-liku kehidupan...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya
membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia
menjalankan apa yang ia baca..


Terima kasih kak aden, apa yg akak post kan ni mnjdi kan saya lebey mnjdi ilmu pd saya.. apa yg yg bold kan tue saya amat sokong sgt2, apa la yg bgus ny kalau mampu menghafal satu kitab suci tapi xmemahami makna nya.. biar sedikit pun yg kita hafal dan kita fahami nya, ianya adalah lebih baik dan apa yg penting cara mengaplikasi kan dlm hidup ini.. :) :positive:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #31213 by fazna_cute
Replied by fazna_cute on topic LELAKI
lelaki yg sejati adalah lelaki yg x control hidup seseorg kecuali dia dah kawen

lelaki yg sejati bkn 100 percent sentiasa ikut ckp perempuan

lelaki yg sejati tau had limit dlm pergaulan dan tahu hukum hakam dlm pergaulan dlm agama

lelaki yg sejati tau apa yg terbaik utk dirinya kecuali ada sbb musabah utk melakuknnya

lelaki yg sejati tak memamdang enteng dlm segala hal termasuk org yg berada di sekelilingnya

lelaki yg sejati tahu menghargai apa yg dimilikinya

lelaki yg sejati takkn mengeluarkn kata2 yg melukakn hati dan perasaan seseorg kecuali sesuatu sbb yg x dpt di elakkn

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #31788 by cik_mawar
Replied by cik_mawar on topic LELAKI
:whistle: Sejati..itu yang ungkap kan..eh eh eh..baca..sejati ja nie..nak nyanyi lagu Sejati lak..huhu..:positive: :positive: :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.196 seconds