penjelajahan muzik

More
10 years 11 months ago #25467 by thechrome
penjelajahan muzik was created by thechrome
B)

salam smuanya

Korang tentu pernah tertanya tentang kebanjiran muzik indonesia yang ada dalam industri kita.Ternyata yang risau nya asrtis kita/tempatan risau dengan keadaan ini.Dalam rancangan informasi hiburan ternyata dierang suarakan dalam media pendirian dierang tentang dierang dianaktirikan.

So patutkah?

Padahal satu ketika dulu muzik kita sememangnya gah dipersada muzik dierang.Cam search ngan wing,tak kurang ngan exist dulu.sheila majid ngan dato siti pun apa kurang nya.jadi kenapa dulu tak takut plak n apa plak dierang rasa kat sana masa dulu.

Persoalannya sekarang kualiti produk muzik kita dah bagus benarkah?

Tapi respek habis ngan underground scene yang dah mula memperjuang dan memartabatkan muzik tanah air.tabik springlah ngan diarangkan

respek abis Hujan ngan MUH,:)

UG yang lain jum kluar n go for it,just keep it real guys

Apa plak pendapat korang smuar?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #28448 by letter
Replied by letter on topic penjelajahan muzik
kalau nak cakap pasal survival artis, nampak tak bagus. tapi penapisan
pendengar sendiri yg penting. bagi aku kalo muzik tu bagus, ada impak..
bukan pop picisan, kenapa tak? kalo indon bawa muzik yg bagus, kenapa nak tolak. yg kena tolak ialah, keghairahan syarikat rakaman yg bawa masuk band2 indon yg haprak berikutan penerimaan baik terhadap band yg baik seperti gigi,
dewa, peter pan, padi.. yg selebihnya.. saya tak tahu apa motif mereka di bawa
selain mengisi dompet para penguasa pasaran ini.
akibatnya, lihat kini!mereka yg nak hancur!
ohhhh ada hal kalo ada masa aku tambah.byk nak bebel ni:woohoo:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #28457 by Pak Belalang
Replied by Pak Belalang on topic penjelajahan muzik
Apa yang Pak B perhatikan,kita sebenarnya ketandusan komposer baru,asyik-asyik orang yang sama saja mencipta lagu,oleh kerana orang yang sama saja mencipta lagu jadi lagu-lagu ciptaan mereka juga kedengaran sama saja,tidak banyak perubahan yang berlaku.Berbanding di indonesia komposer mereka ramai,bila komposer ramai idea pun banyak.Lagu-lagu mereka ada pelbagai corak atau rentak,memang banyak lagu-lagu mereka yang sedap didengar...
Pak B akan sambunga lagi perbincangan ini jika ada kesempatan...B)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 2 months ago #30782 by fazna_cute
Replied by fazna_cute on topic penjelajahan muzik
musik tue bergantung kpf org yg meminatinya
ada byk genre musik kat dunia ini dan kbykkn musik datangnya dari barat

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 days ago #33939 by EvaRieNa De Sauza
muzik ni ibarat hembusan udara yang mengelilingi kita..
ermm kita bebas myedut seperti mana yg kita nak.. aa long udara tu x tcemar..

sama la jugak kita bebas mmilih jenis muzik itu slagi ia tidak memesongkan akidah kita..
itu ada la pendapat sy..
macihhhh...
muzik kita muzik semua...
:positive: :positive: :positive: :positive: :positive: :positive:
:offtopic:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.256 seconds